lördag 30 januari 2010

Handarbete av handdukar

.


En gång när det var erbjudande på "verkstadshanddukar" på Lidl köpte jag ett set på tre stycken, för jag gillade mönstret och funderade på om det skulle gå att sy något av dem. Det visade sig vara svårt att komma på något. Jo, en klädnypepåse, prydd med virkad spets (arvegods) blev det, och eftersom den ofta ligger framme på stolen vid terrassdörren, skadar det inte att den ser fin ut (förut hade jag en tygpåse som det stod "Brot und Brötchen" på).

Häromdagen fick jag för mig att applicera några segelbåtar på den andra handduken och göra en liten väska av den. Den ser väl också ganska fin ut, men jag vet inte vad jag ska göra med den, för egentligen har jag redan så många enkla tygväskor. Och symaskinen var på gott humör och matade ganska okej, så jag slapp bli frustrerad.

Den tredje handduken ligger  och väntar på att jag ska få någon mera idé, men det kan nog dröja.

.