onsdag 24 mars 2010

Vår i trädgården!

.
Jag var iväg i trädgårds-handeln, där sonen förra året gjorde praktik, och köpte lite vårblommor och annat.
Det är dags att plantera något i blomlådorna inför påsklovet.











Och vinfatet på norrsidan såg så tomt och bedrövligt ut. Här ska nytta (persilja) förenas med nöje (styvmorsvioler och gullvivor).












Jag köpte också några små salladsplantor (Romana) som kan få tillbringa den första tiden i miniväxthuset.












Blåbärsplantan har inte gett många bär, vilket i o f sig kan bero på de oförskämda stararna, men jag har hört att man ska ha två stycken, för bättre befruktning, så nu har jag köpt en till och planterat i rhododendron-jord.










Här fanns det plats för en rödvinbärsbuske till. På stam, så jag kommer åt smultronen under.

















Men kolla här, det växer tussilago i trädgården! Och jag som alldeles precis har beställt några plantor i on-line-örtaffären tillsammans med lite annat smått och gott.











Och en portion fältsalat (maché) fanns det också i trädgården lite här och där. Jag sådde ut frön häromåret och nu tror jag att salladen har spridit sig också. Sämre ogräs kan man ju tänka sig.











.