söndag 9 maj 2010

Bakning

.



De här kakorna är alldeles makalösa och därför heter de så. Receptet finns väl överallt, bl a i Vår kokbok.


Sen tänkte jag att jag skulle göra ett försök till att få ihop en tårtbotten, vilket jag inte har lyckats med på evigheter. I Ica-kuriren stod det att man ska vispa ägg och socker i 10 minuter och det är väl troligen det jag inte har gjort annars. I alla fall gick det bra. Hade tänkt göra en sån där tjusig tårta som alla svenska bloggerskor sysslar med, men det kräver väldigt mycket förberedelser och än har jag varken fått tag på marsh-mallows (har kollat upp två samhällens samtliga livsmedelsbutiker) eller vit sirap (finns inte alls här, ska köpa det i Sverige i sommar). Så nu blir det ingen tårta till tyska mors-dag idag. Om ingen annan bakar och det tror jag knappast.



Titta noga på den här bilden! Det här är första skörden rabarber från trädgården! Nu är det tredje året och nu har det blivit så stor att man kan ta av den. Det blev en liten smulpaj, men troligen blir det mer om några veckor!



.