onsdag 12 maj 2010

Nya växter i trädgården


.
Nu har jag varit och handlat några fler örter till trädgården.


De sålde älggräs som kuriosa och eftersom det är just sånt jag gillar, så slog jag till. Och markerade stället med ett metallhjärta, för det är inte precis lätt att hitta sina olika växter bland smultronrevorna.



Det här är också en ovanlig ört, den heter olivört och bladen luktar oliv. På etiketten står det att man kan använda den i inläggningar och i olika maträtter. Och som smaksättning av vin, men det låter ju lite mysko, tycker jag. Nu ska den få växa till sig och så ska jag blanda den i sallader senare.



Mina finaste lavendelplantor överlevde inte vintern, så jag köpte några nya.



Trodde detsamma om oreganon, men det kan hända att den klarar sig. I så fall har jag två. Då kan vi äta mycket pizza här i sommar.

.