söndag 23 maj 2010

Väskor

.
Egentligen har jag inget behov av fler tygväskor, men det ligger en del tygrester i skåpet som borde återanvändas.


Det här jerseytyget tycker jag så mycket om. Har alltid gillat prickar. Från början var det ett ärmlöst nattlinne, men det satt inte bra, så till slut klippte jag sönder det.



Det här var resten av den spets som jag använde för klädnypspåsen. Väskan är fodrad och har innerfickor. Tyvärr är symaskinen så fruktansvärd att jag knappt vågar sy sömmar som syns utifrån. Men handtagen blev någorlunda okej. Andra synliga sömmar finns inte. Jag var tvungen att lägga en tygremsa  av lakanstyg överallt där jag sydde, för maskinen gillar inte jersey, så det blev lite bylsigt.




Det här var från början gardiner. Sen sydde jag kuddar av tyget och nu blev det väskor. De är också fodrade med fickor. Jag vet inte riktigt om jag gillar tyget. Ibland gör jag det, ibland inte.

.